keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

Juhannusfestareita ja skorpioneja

Festaribussi
Elossa ollaan!

Viime viikonloppuna lähdimme esiintymään Kemeriin SUNDANCE-festivaaleille. Periaatteessa lauantai olisi ollut meidän vapaapäivämme, mutta koska festarin järjestäjät ovat vanhoja phoenix-tuttuja, lupauduimme esiintymään vapaapäivän kunniaksi.

Lauantai-aamuna bussi saapui noutamaan meidät klo 11 aikaan aamupäivästä. Päivä tuntui jo aamusta todella kuumalta ja suihkin itseäni vesipullolla, jotta sain keskityttyä tavaroiden pakkaamisen bussiin. Lopulta pääsimme lähtemään kohti Kemeriä klo 12.30 maissa. Tietysti piti tehdä vielä pakollinen juhannus-kauppareissu puolessa välissä matkaa, mikä johti siihen, että lopulta olimme Kemerissä vasta klo 17.

Illusia matkalla...

Festarit järjestettiin todella kauniissa laaksossa korkeiden vuorten välissä ja aivan merenrannassa. Näkymät olivat siis todella upeat!

Heti saavuttuamme tarkastimme ensimmäisenä majoituspaikkamme. Se olikin mielenkiintoinen rakennelma. Iso treeniteltta, jossa oli puulattia ja keskellä kaikkea trapetsi. Illusiahan oli tästä aivan innoissaan. Ja Milla kärsivällisesti jaksoikin opettaa Ilulle erilaisia trapetsi-temppuja. Kätevää, kun on näitä sirkusihmisiä ympärillä ja majoituksetkin tapahtuu sirkusteltoissa =D. Lisään myöhemmin pari kuvaa Illusiasta trapetsilla...

Valittavana oli myös puumajoja, mutta teltta vei selkesti voiton!
Tanssiteltta
Sitten loppuillan makoilimmekin rannalla, jossa Illusia etsiskeli erilaisia hienoja kiviä merestä.

Upeat näkymät illalla!

pikku-baari

Klo 20 aikaan pidimme pienimuotoiset treenit, sillä lava olisi todella pieni ja show muutenkin erilainen isoihin amfiteattereihin nähden. Jo 21 olimme saaneet kuviot selviksi ja lähdimme syömään.

Eiköhän jokin erikoinen tilanne vielä antanut odotuttaa itseään.... ravintolaan päästyämme Claudia karjaisi yhtäkkiä. Autoimme Claudian tuolille istumaan ja pyrimme selvittämään, mistä oli kyse. Jalassa oli selkeästi joku jälki ja kipu koveni koko ajan, kunnes kyyneliltäkään ei enää vältytty. Lopulta tilanne meni siihen, että ambulanssi tilattiin paikalle ja Satya lähti saattamaan Claudiaa sairaalaan. Kymyksessä oli skorpionin pisto!

Me muut löimme päämme yhteen sillä välin, että mitä nyt teemme shown kanssa kun 2 tyttöä uupuu. Kävi niinkuin show-maailmassa helposti voi käydä... koko homma meni uusiksi n. tuntia ennen showta. Ei muuta kuin hermot kasaan, improvisaatiota peliin ja hymy naamalle! Ja hyvinhän kaikesta taas selvittiin. Kaikki helpottuivat vielä, kun tuli tieto, että Claudia voi paremmnin sairaalassa ja hänet tuodaan takaisin leiriin.

Shown jälkeen nautimme toistemme seurasta, Milla opetti Illusialle trapetsi-juttuja ja otimme rennosti. Illusian mentyä unille me muut katsoimme vielä upean kuun laskun ja mahtavan auringon nousun. Se oli yksinkertaisesti kaunista. Kuu laski niin nopeasti, että sitä pystyi seuraamaan. Noin 15 minuutissa, kuu oli laskenut ja toiselta puolelta merta alkoi aurinko nousta....Ei muuta kuin WAU!

Seuraavan päivän vietimme lähes täysin meren rannassa klo 18 saakka, jolloin meille oli varattu bussi viemään meidät takaisin villalle.

Ihana reissu kaikinpuolin. Tietysti Claudian osalta järkyttävä, mutta millaisen tarinan hän saakaan kerrottavakseen! Varsinkin kun ei onneksi käynyt pahemin!

Maanantaina oli taasen paluu arkeen ja esitys Sunrise hotellissa. Eilen olimme Sueno Sidessa, jossa oli oli jälleen mukanamme ja pääsi peuhamaan lasten huvipuistoon showta ennen.

Tänään lähdemme äitin ja Ilun kanssa hieman kiertämään Belekiä, ja klo 15.30 bussi kuljettaa meidät Marti Myra-hotelliin... shown merkeissä, kuinkas muutenkaan =)

Mutta enää tasan 23 päivää ja saavumme Suomeen Helsinki-Vantaan lentokentälle klo 19 aikaan illasta!