keskiviikko 20. elokuuta 2014

Reissun päällä...

Jesh!

Terveisiä Balilta! Ollaan Suomen alkavaa syksyä paossa täällä päin maailmaa seuraavat kaksi viikkoa.
Ensimmäinen viikko on lomaa sekä treeniä Balilla ja seuraava viikko keikkahommia Singaporessa Phoenix Firedancersin parissa. Iloisina matkalaisina Niko, Kassu sekä allekirjoittanut.

Lentokentällä

Lähdettiin Helsingingistä 18.8 klo 23.50. Ja täytyy kyllä sanoa, että mitä parhaimpaan aikaan lähtevä lento. Saatiin vielä koneesta hyvät paikat. 11,5, tuntia meni siis siivillä ensin syödessä ja viinin parissa... loppuaika Kassu ja minä pötköteltiin koneen lattialla jalkatilassa ja nukuttiin aamupalaan asti. Aamupalan jälkeen katselin jonkun hömppäkomedian ja sitten oltiinkin jo perillä Singaporessa - paikallista aikaa klo 17.

Pakolliset passitarkastukset sun muut menivät uskomattoman helposti. Kun tulivälinelaatikon kanssa matkustaa, niin on aina semmonen jännä fiilis, että saapuvathan välineet varmasti perille. Mutta vielä kertaakaan ei olla ilmankaan jääty. Asianmukainen väline"paketointi" toimi. Ainoa outo hetki ennen passitarkastusta oli, kun oudonnäköinen hiippari törmäsi väljässä jonossa reppuani päin. Tai siis jonossa ei ollut ketään muutakuin me kolme ja yhtäkkiä tunsin jonkun "törmäävän"/tarttuvan reppuuni. Hiippari poistui samantien paikalta. Sen verran kauhujuttuja olen aiheesta olen lukenut, että piti suorittaa pikainen repputarkastus samantein, ettei vain sinne oltu piilotettu mitään ylimääräistä. Singaporessa kuitenkin on huumediilauksen rangaistuksena vaan kuolema. Passitarkastukset sun muut menivät kuitenkin helposti. Sen verran kuitenkin havainnoitiin ennen tullialueelta poistumista, että hiippari oli matkatavarat leväällään tullimiesten käsittelyssä. Voi olla, että suljettujen ovien takana käsittely meni vielä vähän syvemmälle.

Singaporen lentokenttä oli viihdyttävä. Löydettiin heti alkuun selfie-puu eli 10 pömpeliä eri puolilla isoa elektronista puuta. Pömpelissä saattoi ottaa kuvan itsestään ja lähettään sen puuhun. Meillä oli kuitenkin se neljä tuntia ylimääräistä aikaa, niin hyödynnettiin tämä mahdollisuus.

Editointia

The puu

Tämmönen hanukuva siitä sitten tuli

Kävästiin selfie-ilottelun jälkeen syömässä Nasi Lemat ja pikkuisen kiertelyn jälkeen oli sopiva hetki levolle.

Lento Balille lähti klo 20.50. Muutaman tunnin matkan jälkeen oltiinkin jo perillä.

Lentokenttä-hommat sujui jälleen mallikkaasti ja sitten taksilla hotellille.

Tervetulo-mehut

Hotellitsekkauksen jälkeen lähdettiin metsästämään syötävää. Kello oli kuitenkin jo 1.40, joten mikään paikka ei ollut auki. Olen henkeen ja vereen mäkkärisyömistä vastaa ulkomailla. Tai siis mielestäni pitäisi aina syödä paikallista ruokaa ja kokeilla uusia juttuja. Tässä tapauksessa joudun tekemään poikkeuksen ja tutustumaan paikalliseen ruokakulttuuuriin Kutan keskustan mäkkärissä. Pitkästä matkustuksesta puhkinaisena paineltiinkin heti ruoan jälkeen takaisin hotellille.

Aamulla pirteinä herättiin ja ihanaiselle aamupalalle. Hyvää kahvia, hedelmiä... ja kokki paisteli toiveiden mukaan omeletteja tai pannukakkuja...

Hotelliaulasta

Nyt sitten aamiaisen jälkeen ollaan täsmälleen siellä, missä pitääkin.... hotellin uima-altaalla!