tiistai 26. elokuuta 2014

Ubud - tunnelmasta toiseen

Tunnelmasta täysin toiseen - Kutan bilehälinästä taiteilijoiden ja artistien mekkaan - Ubudiin.
Halusimme reissulle hieman luksusta, joten varasimme huoneen Rama Phalasta, joka on kaunis hotelli suhteellisen keskustassa.

Huone
Suihku

Terde

Ensimmäinen ilta meni suhteellisen nopeasti tutustuen kauniiseen Ubudiin.
Organic, vegan, yoga, superfood, raw food jne tekstejä näkyy joka kuppilassa ja kulmauksessa.
Joogaihmisille Ubud on yksi "the paikoista", joissa käydä.
mm. kuuluisa Yogabarn löytyi heti hotellimme takaa. Puhumattakaan varmaan sadoista(?) joogavaate-liikkeistä.

Illalla kävimme syömässä ihanassa ravintolassa, johon heti alkuun tilattiin erilaiset spirulina-pirtelöt, mahtavat pääruoat ja jälkiruoaksi raakasuklaata!

Terveysdrinkkiä...

Ravintolan takapihalla kirmailee ankkoja

Yogabarn

The yogabarn
 Illalla pojat metsästi sukellusreissua seuraavalle päivälle ja minä tutustuin liiketarjontaan...

Seuraavana aamuna Niko ja Kassu lähti sukellusreissulle Tulambeniin jo 7 aikaan aamulla eli sain päivän laatuaikaa itseni kanssa... ja sehän sopi oikein mainiosti =)

Heti alkuun hain tuntumaan altaalla..

Aamu-uintien jälkeen nappasin vanteet kainaloon ja reenailin tunnin verran hotellin takapihalla. Otin kyllä musiikkia mukaan, mutta Yogabarnin sunday daytime partien musiikki soi sen verran lujaa, että fiilistelin sitten omassa rauhassa joogapoppoon tahdissa.

Vanteilun jälkeen lähdin kävelemään Yogabarnille. Aluksi tarkoituksena oli osallistua iltapäivän joogatunnille... se hieman kyllä jäi. Katsastelin kaikkea mahdollista, mitä yogabarn tarjoaa... mm. hiljaisuus retriittejä ja samalla seurasin polkua koko paikan läpi. Näin kyltin, joka ohjasti temppeliin ja uteliaana lähdin harhailemaan yhä pidemmälle. Kunnes huomasin, että olin kävellyt varmaan 5 km ja ydinkeskustaan olisi vielä pidempi matka.. Aurinko porotti ja lämpöä piisasi - eikä temppeliä näkynyt. Päätin siis luovuttaa hengen metsästyksen, hymyillä ja tallustaa omaan tahtiini sivukujia kohti keskustaa... Kauaa ei kuitenkaan tarvinnut kävellä, kun about minun ikäiseni mimmi huikkasi englanniksi skootterinsa selästä, että tarvitsenko kyytiä. No, tottahan se kävi. Hyppäsin kyytin. Sain kuulla, että mimmi oli asunut nyt Balilla 3 kk jääden vielä n. 2-3 kk ja sitten siirtyen Byron Bayhin. Kaiken kaikkiaan tytön suunnitelmissa oli travellata n. 1 vuosi... ja viettää se joogaten ja tanssien...

Keskustassa kiitin kovasti kyydistä ja lähdin tutustumaan Ubudiin vielä syvemmin.

Temppeleitä ja palatseja
Paikallinen kaiffari

Monkey forest street

Nälän yllättäessä söin ravintola Biah Biahissa paikallista herkkua - Nasi campurin. Suosittelen!
Kaiken kaikkiaan kävelin varmaan 15 km ja tulin siihen tulokseen, että on aika mennä hierontaan. 4,5 e ja loistava koko vartalohieronta - ei mitään lisättävää.

Illalla käytiin porukalla syömässä...
Hauska viinilista

Livemusaa - ylläri

Viimeisnä Ubud päivänä kuvattiin vannevideota, shoppailtiin, uitiin ja nautitiin....