torstai 21. elokuuta 2014

The sex is on hire....

Hjelou!

Me ollaan päräytetty loma kunnolla käyntiin. Eilisen blogipäivityksen jälkeen päätettiin lähteä kokeilemaan täällä sangen suosittua aktiviteettia - surffausta! Kuta beach on n.400 metrin päässä hotellilta, joten heti kun olimme saaneet tarpeeksi lilluteltua uima-altaalla, nappasimme kimpsut ja lähdimme kohti rantaa.

Kuta beachilla oli todellakin kunnon hälinä menossa. Pisteitä pisteiden perään, jotka tarjosivat virvokkeita, aurinkosuojia sekä surffilautoja vuokralle. Ilma oli aivan sanalla sanoen täydellinen ja meri sopivan "aaltoinen", joten vuokrasimme 2 lautaa 3:een hahmoon. Niko on jotain kertoja kokeilllut surffausta, mutta minä ja Kassu lähdettiin hommaan mukaan täysin aloittelijoina. Oma tyylini muistuttikin enemmän surffaavaa koiraa, sillä en päässy kuin kerran puoliseisovaan asentoon ennen mulskahdusta. Hyvä alotteilejian huomio: Kannattaa laittaa paita päälle surffatessa, ellei halua inkkari-ihottumaa mahaan ja rintaan...Hauskaa riitti kyllä koko 1,5 tunniksi, ja.loppuajasta hiekkaa,suolaa ja vettä löytyi ihan  jokapaikasta.

Tästä kohtaa lähdettiin surffaan ;) Mistä muutkin...

Ai niin... Täällä on porukka suhteellisen pro tuossa selfie-hommassa. Joka paikassa (meressä, altaassa, kadulla..) näkee ihmisiä tuommoisen pitkän selfietikun kanssa. Eli kamera ilmeisesti laitetaan tikkuun ja sitten saa otettua itsestään kuvan kauempaa ja niin, että kädetkin on kuvassa =D. Okei, toimii myös hyvin GoPro-kamerahommissa.

Selfie-tikkutyttö

Surffauksen jälkeen alkoi janottaa ja nälättää, joten metsästettiin mukava ravintola. Juomaksi paikallista olutta...

Bintang

Kauppojen, ravintoloiden ym ym rakennusten edessä näkee tämmöisiä pieniä "uhrilahjoja".
Henkien hommaa

Lounaan jälkeen oli vuorossa hotelli ja hiljakseen laittautuminen iltaa varten. Varasimme myös matkan seuraavalle aamulle raftingiin eli koskenlaskuun.

Lähdimme tsekkaamaan Kutan pääkadun iltaelämää siinä klo 19 maissa ja pienen kävelyn jälkeen jo saattoi todeta, että kadut ja kujat ovat täynnä aivan vierivieressä pieniä kauppoja, putiikkeja, ravintoloita, skoottereita, kauneushoitoloita.... Kunnon hässäkkää! Ensimmäisenä toiveissa oli syödä ja omana toiveenani oli löytää livemusiikkimesta.

Käppäilyreissu vei meidät ensi alkuun KopiPot-nimiseen puutarhamaiseen ravintolaan. Hyvä ruoka, hyvä mieli!

Kassubaali
 Ruoan jälkeen kävelimme koko kadun ytimeen, josta löytyi livemusiikkibaaria, jos jonkinsorttista. Ja  oikeastaan tarjolla oli kaikennäköistä yöaktiviteettia Balin lieveilmiöineen. Ei kuitenkaan niin selkeästi ja räikeästi kuin esim. Thaimaassa.

Ensimmäinen livemusamesta... Länkkärit pääsi jamittelemaan mukaan. Reggae-meininkiä.

Vi ai pi -ravintola! Erittäin hyvä bändi!

Kolmas livemusamesta " Apachi-baari"
Kaiken kaikkiaan tsekattiin neljä eri livemusiikkimestaa, jonka jälkeen alkoi uni painaa. Klo oli 01 luokkaa kun saavuimme takaisin hotellille.

Aamulla herätyskello piippas meidät hereille klo 7.00. Vuorossa äksöniä! Rafting eli koskenlaskua.
Ensin kuitenkin aamiaista nassuun.

Aamupala hotlalla
Matka kosken yläjuoksulle kesti autolla n. 1,5 tuntia. Upeita maisemia ja riisipeltoja...Mikäs siinä oli töllötellessä, kun kuski hoiti meidän noutamisen hotlalta sekä ajamisen paikalle.

Rafting-pointissa lyötiin kypärät päähän, pelastusliivi päälle ja mela käteen. Lyhyt opastus, josta en saanut mitään selvää ja ei muuta kun hyvää matkaa!

Meitä oli veneessa Niko, Kassu, minä sekä opas. En tahtonut aluksi ymmärtää huutoja, saatika reagoida niihin. Aluksi homma taisi myös muutenkin mennä naureskelun puolelle. Mutta pienen hetken päästä homma alkoi jo sujumaan kun vain noudatti oppaan huudaksia. Forward, back, bumbum, jumpjump, hold on sekä kuvaako kamera- huudahduksia kuului tiuhaan tahtiin. Nikolla oli siis GoPro-kamera kiinnitettynä kypärään ja kuvattiin koko lasku videolle.

Noin puolessa välissä pysähdyttiin vesiputoukselle. Sieltä löytyi myös piste, mistä sai ostaa oluet.

Waterfall

Sellasta
Riisipelto

Matka jatkuu

Kaiken kaikkiaan laskettiin koskea n. 14 kilometriä ja rankin pudotus oli 4 m. Todella hieno reissu... Oisi se vähän ehkä hurjempikin voinut olla ;). Mutta silti hianoa!

Saavuttiin hotellille takaisin n. klo 14 maissa ja samantein tulinkin tähän altaalle rustailemaan..