tiistai 10. tammikuuta 2012

Wheels on the bus go round and round...

Pahoittelut töksähtelevästä tekstistä. Olen kirjoittanut harjoitusten lomassa rivin kaksi kerrallaan.

Kohtaamisia koneessa

Enpä sitten kirjoittanutkaan lentoreissulta ahkerasti… Nimittäin lentokoneesta löytyi erittäin hyvää seuraa erään suomalaisen bändin jäsenistä, jotka olivat matkalla Etelä-Amerikan kiertueelle. Lento meni siivillä musiikista ja muusta puhellen.

Lontoon lentokentällä tiemme erosivat ja koska minulla oli aikaa muutama tunti, menin oluelle ja sain seuraa Lontoolaisesta miehestä, joka oli matkalla Tokioon. Aika vain katosi jonnekin horoskoopeista ja elämänsuunnista puhellessa, musa-analyysikin jäi hieman kesken.

Lento Dallasiin. Noh.. Kone oli suoraan sanottuna aikas vanhaa kalibeeria. Ei ollut omia telkkareita/tietokoneita, mihin on jo pitemmillä reissuilla kerinnyt tottumaan ;). Onneksi viereeni istuutui mukava jenkkikundi, jonka läppäriltä katselimme elokuvia matkan ajan.

Hässäkkä Dallasissa

Saavuin 10 tunnin lennon jälkeen vihdoin Dallasiin. Aikaa seuraavan koneen lähtöön oli kaksi tuntia. Koskaan en ole yhtä pitkässä jonossa jonottanut kuin Dallasissa passin tarkastukseen. 45 minuuttia jonotettuani jono oli liikkunut n. 5 metriä ja jäljellä oli lähemmäs 400 metriä, joten menin juttelemaan koppavalle lentokenttäemännälle. Aikaa koneen boardingiin oli enää vain 20 minuuttia. Sain keltaisen lapun käteeni, jolla pääsin koko jonon ohi. Kiiresti juoksin passin tarkastukseen, sen jälkeen hakemaan matkalaukkua ja jatkotsekkaamaan sen taas kohti Leonia… Olin gatella täsmälleen 19.20…. ja kone olikin sitten 1,5 tuntia myöhässä. Olin aivan kuoleman väsynyt ja nukahdin penkille. Heräsin juuri sopivasti, kun konetta alettiin lastata ihmisillä. Koneeseen päästessä suljin silmät ja kun avasin ne, laskeuduimme Leoniin.

Leon

Leonissa jäin tulliin ja laukkuni pengottiin ylös alas. Lopulta kuitenkin pääsin ulos, jossa kuljettaja oli odottanut minua jo pari tuntia. Matka hotellille kesti n. 20 minuuttia ja sinne päästessäni Marc tuli minua vastaan. Ihmiset olivat odottaneet minua ja järjestäneet pienimuotoiset juhlat… Kuitenkin koska pääsin perille vasta todella myöhään, oli osa jo mennyt nukkumaan. Loput kuitenkin odottivat ulkona pöydässä. Minun paikallani odotti tequila ja olut! Istuskelimme altaan luona n. tunnin verran ja sitten painelimme nukkumaan, jolloin näin huoneeni ensimmäisen kerran. Aivan mielettömän ihana ja idyllinen.. Jee, täällä viihtyy varmasti kuukauden päivät.

Aamu 1;

Heräsin n.9 aikaan. Käväisin suihkussa ja suhasin itseni aamupalalla. Lista oli espanjaksi enkä siis ymmärtänyt siitä yhtään mitään. Tilasin kuitenkin jotain, mikä oli AIVAN MIELETTÖMÄN hyvää – heti kun olin nyppinyt korianterin lehdet päältä pois. Niko ja minä ei vain yksinkertaisesti voida sietää korianterin lehtiä, joita käytetään mausteena paljon Meksikossa ja Aasiassa. Eipä se mitään. Ruoka, jonka söin, oli silti ihan mieletöntä. Ikään kuin lihapataa, jossa oli nachoja ja juustoa seassa.

10.45 Lähdin tekniikan poikien kanssa juhlapaikalle bussilla, vaikka tosin juhla-alue on ihan lähellä hotellia, vain n.10 minuutin kävelymatkan päässä. Alueella oli kova hässäkkä päällä. Kojuja nousee pystyyn kovaa tahtia. Kuulemani arvion mukaan juhla-alueella tulee olemaan päivittäin noin 100 000 ihmistä. Me esiinnymme alueella sijaitsevassa isossa hallissa, jossa on myös paraikaa käynnissä kova tohina, että kaikki saadaan valmiiksi ensi-iltaan mennessä. Esiintymisajat ovat arkiviikolla klo 10, 18 ja 20. Viikonloppuisin klo 16, 18, 20.

Pulupulma

Samaan aikaan sekä huvittavaa että inhottavaa on ennenkohtaamaton pulupulma. Halli on iso ja korkea… Jossain kohtaa pulut ovat livahtaneet ja päättäneet tehdä pesänsä katon tuntumaan - tietysti juuri lavan kohdalle. Eilenpä siis esiintyjillä oli työ ja tuska vältellä pommituksia. Uhreja tuli siltikin useita. On oikein mukavaa keskittyä laulamaan/esiintymään upeissa puvuissa ja lavastuksissa suurelle yleisölle pulun p…at silmissä. Enpä ole tällaisenkaan ongelmaan koskaan törmännyt =D

Esiintymisvaatteeni ovat ihanat! Ja yllätyksekseni istuvat hyvin.

Iltapäivällä kävimme syömässä. Aivan esiintymispaikan vieressä on loistava ravintola. Söin jotain ihanaa ja superhyvää mössöä suuren annoksen sekä join oluen että kahvin… Yhteensä 7 euroa.

Jostain minun piti vielä mainita, mutten kyllä muista mistä. Makasin hallin lattialla peiton alla viimeiset pari tuntia. Olemme kovasti myöhässä aikataulusta, kun sähköt tuppaavat katkeilla. Maatessani lattialla puolitajuttomana sähköt katkesivat taasen ja esiintyjät lähetettiin hotellille. Muut palaavat tunnin päästä, mutta minä saan jäädä nukkumaan. Jei! viime yönä tuli nukuttua vain 6 tuntia ja pitkä reissu jetlageineen päällä.
Klo on siis 20.55 ja minä menen nukkumaan. Hyvää yötä!

Hyvän yön pusu Illusialle! ja Nikolle! ja miksei kaikille muillekin.

1. Ensin hyvä lepo ja sitten ei muuta kuin väistelemään puluja, toivottavasti hyvällä tuurilla. Kovalta urakalta kuulostaa nuo 3 esiintymistä päivässä. Kuinkas vapaapäiväsi on saatu järjestettyä ?

Terkuja Tampereelta

2. Vapaapäiviä on yksi. En tiedä vielä koska se on. Heräsin 8 aikaan kirjoittamaan musiikkianalysiä ja keitin kahvin hotellihuoneessa. Täällä on ihan älyttömän hyvät kahvit. Nyt lähden aamupalalle.